advertisment

Saturday, February 5, 2011

Tragedi!!!

Assalamualaikum...

Ini ialah cinta hati Poziah...

Rocsta

Lepas zohor tadi, we all ke kampung Poziah. 10 minit je dari rumah saya, Pantai Sepat.  Makan nasi ayam kat Kedai Mek Sani, pastu ke rumah kakak dia untuk melawat suaminya yg dh banyak hari demam. Lama jugak kat situ. Saya belikan kuih bakar dan kuih akok. Yelah, org sakit mane lalu nak makan best2 kan...

Jam 6 petang, jip ijo tu telah didrive oleh saye yg manis ini...hahaha...best wooo...jip yg baru servis dan tayar baru tukar mg best...ade sikit pikap la...

Poziah arahkan saya mendrive ke sawah padinya.  Padi dah nak masak, nak tunjuk kat anak2 la kunun...Baiklah, saya yg menurut perintah...Bila sampai dpn rumah adik dia yg sedikit berpaya, tiba2 je saya rasa nak belok ke dalam selut tu. Yelah, tayar baru kan mesti nak test...Hasilnya???

Rocsta lekat dlm selut!

Saya panik sbb lagi tekan minyak lagi dlm perginye...panik gile! Poziah cakap,"tukar tempat. Meh kite guna gear 4 wheels". Yakin betul cara dia bercakap...

Pastu, saya tengok dia gostan, gohek banyak kali...smpai lekuk selut tu makin dalam. Saya pelik apesal dah guna gear 4 wheels tp still lekat. Rupanya gear tu not functioning laaa...Time ni, adik ipar saya dan bini nye dah gelak mcm nak guling2 depan laman diaorg tu...hihihi...cisss...akakakkaka...

masih lekat...

wajah riang toke nye selepas mendukung anak2nye keluar jip tu...
bininye?? hahaha...dia pikul atas blakang ya sbb overweight...

Pastu, dia mintak tolong org kampung dia tarik jip tu...

berjaya ditarik keluar akhirnya...

Biras saya siap buat air kopi dan hidang puding roti kat tepi rumah dia. Time ni Poziah mula la tunjuk skill yg ramai org tak tahu...

mengurut...hah kauuu terpejam2 mata tuan rumah aka adik dia...

Skarang org dah tahu dia pandai berurut hahaha...blajar dgn arwah ayah dia kot...saya biasanya kalo sakit kepala, angin, mg dialah tukangnya. Pernah skali tu, pas berurut saya cakap terima kasih tok bomoh...dia jawab, bukan tok bomoh lah, Tok Gomol akakaakak...

Cukuplah tu...saya nak solat isyak...jumpa lagi nnt ok...lebiuu oll...

Wassalam...








2 comments:

Ticer Syah said...

kakaka..tak ble blah jip berendam dengan manjanye..akkaka

simanis said...

tu la buah ati pengarang jantong dia...huhu