advertisment

Wednesday, February 9, 2011

Bekal hari ni...

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Saya harap semua sihat la ya...

Hari ni sejak bangun jam 6 pg tadi, tekak saya rasa nak makan nasik goreng udang...Tapi saya elergik udang...

Sampai skarang, 9.50pg...saya masih was2, nak masak atau tidak...tekak teringin tp bahaya untuk eczema saya...aduhhh...

Mcmana nak buat nasi goreng udang?? Senang je utk org yg tak brape rajin mcm saya ni hihihi...

Bawang putih 3 ulas, bawang merah 1 ulas, cili padi 5 tangkai, udang kering separuh genggam. Semua tu saya blend pakai blender kering. Cepat kan??

Tumis semua tu smpai garing dan naik bau, masukkan udang, garam, perase sikit dan kacau kejap je sbb udang cepat masak...Kemudian masukkan la nasik. Menu ni untuk 2 pot kecik nasik...

Oh ya, saya tak letak sayur. Baik sawi atau pun sayur campur tu. Bukan apa, bagi saya kalo ade sayur, terus rasa udang tu mcm x best. Jadi saya tak dapat nak menikmati saat2 manis bersama udang2 tersebut...nnt saya stress tau hihihi...

ni contoh je, udang saya mesti belah belakang...

Kena buat 2 version...Pedas dan Putih...yg Pedas untuk saya bekal ke skolah jap lagi, yg Putih untuk kanak2 3 beradik lunch balik skolah nnt hihihi...

Teruje plak tengok gambar tu...Saya nak gi buat skarang jugak...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuu oll...

Wassalam...

No comments: