advertisment

Saturday, February 5, 2011

Pelik!

Hari ni Sabtu. Luse dah nak kene skolah. Dengar skolah je dah boring. Tapi saya tak rasa mcm tu. Sekolah baru ni membuat saya rasa mcm syurga dunia kejap. Eh, crite skolah plak...saya ni cepat Hanyut, ala2 lagu Pejal Tahir tu...hihihi...

Smlam petang jam 5.30ptg, Aji ngan Mok Yoh balik Tranu. Mg kena kerap2 balik la sebab Cik Nik sakit kuat. Doktor kata dah xleh buat apa sebab kakinya dah semakin memburuk. Sebab dia dah tua sgt, jd doktor suh bawak balik rumah je la. Sedey la.

Hari ni, yg saya rasa sgt pelik ialah bila Poziah tak ke sawah padinya, tak mcm pagi hari2 hujung mggu yg lain.
Dia bangun pagi, selesai urusan wajibulghunnah, terus pakai suar jeans lusuh dan tshirt sawah padinya. Saya mati2 ingat dia nak ke sawah, tapi rupa2nya...

Poziah aka laki saya

Dia nak menyangkul depan rumah je...berkasut sport dan berglove bagai...hihihi...biase org kampung nyangkul pakai sliper je...
Alasan kukuh dia : kasut dipakai utk elak kaki kotor, sat g masuk rmh bini bleber...kahkahkah bagus 40juta kali... dan glove tu untuk elak tapak tgn dia yg halus mulus tu menggelupas...dan bile saya tanya kenapa kena pakai jeans plak?? Jawapan ikhlas dia : tak kan nak pakai kain pelikat, sat g syok2 nyangkul, tak sedar kain luruh...hah kauuuu...abessss akakakakak....

Skarang saya nak mandi...jumpa lagi okkk...lebiuuu oll...

Wassalam.


1 comment:

Live a Life Well Lived said...

luruh kain ye Shima...hahaha lawak2...lebiu too