advertisment

Friday, February 18, 2011

How to increase...

Assalamualaikum...

A very good morning to all...

This is my second language...hihi...tapi x brape nak feel la tulis kat blog guna bahse penjajah kan...??

Bahasa ke 3 saya ialah Mandarin...(tp xbrape fasih dah skrang sbb jarang communicate...aci??) hahaha...

Saya ni ada masalah...jeng jeng jengggg...

Saya sejak kecik mmg bersaiz XXL. Disebabkan saiz tu, saya xkeluar rumah bermain dengan kawan2. Bukan saya xnak keluar. Bila saya keluar je they all started to call me BADAK...yg mulakan dah tentu lah abang saya...Bila kayuh beskal kwn2 kata tayar leper la, tayar pecah la...bila nak main badminton, shuttlecock xpenah sampai kat saya...Sedey laaa...i feel down too...i don't feel like meeting people u know...to me, bila jumpa org, people will look down on me...pleaseeee...

Rentetan dpd kisah silam saya, walaupun saya dah selim melim, cantik julita (haha saya perasan) tp still i can't increase my confidence level...saya masih mcm dulu...nak buat apa pun semuanya bermula dengan tak yakin pada diri sendiri...Saya tak yakin saya boleh buat sesuatu perkara yg diamanahkan...Mcm2 saya fikir, kalo buat mcm tu nnt jd gini lah, kalo buat mcm ni result dia 0 la...mcm2...

Saya suka tgk cermin...kat rumah ni saya ada almari sliding cermin (both pintu) yg mg sengaja saya tempah...selain saya dapat tgk diri saya dari kepala smpai kaki, saya suka bercakap dengan cermin tu...Bila marah dan sedih, saya mg mengadap cermin tu...time gembira x ingat la pulak hihihi...To me, cermin is mabeles...u tell your problem, she won't tell someone else...stuju???

aiyooohhh...nk tgk muke sdri, kuar muke org lain...
lagi x konfiden...hihi

Still...saya masih tak ada keyakinan diri...Helpppp...

Need to go now...Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

3 comments:

Ateh said...

cma...tak de makhluk yg sempurna dijadikan....sama cam saya...gigi saya sgt ganjil rupanya...gigi di tgh bhgn depan sgt kecil n kurus di apit 2 gigi besar...huhuhuhu..masa naik form 4, 1st time skola campur ngan lelaki, tiap kali beratur kat gate skola masa nak balik, tiap hari kena ejek ngan senior lelaki...gigi cantik..gigi cantik...terhina rasanya tapi tetap popular..akakaka..n di tambah lagi dengan kurang ajar saya ketika itu sbb x panggil senior abang...sbb geli nak panggil panggilan abg hanya panggil nama, maka bertambahlah hot saya ni..akakakakka...hingga skrg pun bila sakap ngan org pun tetap cover gigi..mana ada senyum nampak gigi..melainkan ketawa berdekah2 ngan goh, uda n alang x hengat dunia..bila ketawa ngan laki pun cover gigi, ketawa penuh berhemah...akakaka..nak increase self esteem..kita kena steem selalu kot..akaka..cma oit...kalau x konfident tentang size, kena main kaler bila pakai baju supaya nampak kurus...pastu kena feel good about yrself...I feel good...tenenenet...

simanis said...

Cma pas bsalin c esah la gumuk x hengat!!! Stress banget! Dia plak nyusu bdn susah mo telan obat kurus cam goh adoiii...camne nk steem??

Ateh said...

kena makan steamboat bebanyak..akakakaa