advertisment

Wednesday, February 16, 2011

Tangkap Ikan...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semuaaaa...

Sudah sarapan ke belum?? Saya makan cornflakes je...

Semalam, sedang leka2 tengok orang mesin padi si Poziah, saya ternampak seorang pakcik ni...

kenapa dia masuk dalam tali air?? saya pelik...

rupa2nya, dia memasang jaring/pukat utk tangkap ikan...
eh?? ade ikan ke kat sini pakcik??

Poziah tolong jawab bg pihak pakcik tu...
ada ikan kecik2, ala...'ikan kampung' je...
mcm ikan sepat, ikan haruan, ikan puyu, ikan keli...

ooo...'ikan bandar' ikan ape??
dgn gigihnya Poziah bgtau saya, ikan bandar mcm ikan kembung, ikan pari, 
ikan tenggiri...
bukan tu semua ikan laut ke?? hihihi...
Jawapan : alaaa...same la tu...
cetttt! 

tak dan lama pasang pukat dah tersangkut seko...
saya tak tahu ikan ape tu...kecik je ikan tu...agaknya ikan puyu kot...

Saya tgk suasana ni, saya jadi insaf sekejap. Sekejap je?? aah kejap je hihihi...Masih ada org yg bersusah payah mencari rezeki mcm ni demi sesuap nasik...terpaksa berpanas di bawah terik matahari...

Saya bgtau Kakak dan Adam, kena belajar rajin2 sebab semua yg diaorg nak seboleh2nya, saya sediakan...Kena jadi pandai supaya dpt kerja best dan duduk dlm aircond, tak payah berpanas mcm pakcik tu...

Tiba-tiba...

Adam suke tangkap ikan in the sun...

Rase nak cubit dia tanpa henti 40x!!!

Saya nak buat kerja rumah...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...




No comments: