advertisment

Friday, February 18, 2011

Terlanjur...

Assalamualaikum...


Dengan hati yg bergelodak, jiwa yg membara, mcm nak meletup!!!

Jam 3ptg tadi, saya melangkah ke 2 Mutiara kesayangan saya...Hari ni subjek Muzik...

Saya ajar Minim dan Krocet...Nilai Minim 2 dan nilai Krocet 1. Krocet + Krocet = Minim. Semua ni saya salin di atas whiteboard dan saya terang satu persatu pada anak2 kesayangan saya ni...

Pastu saya keluar ke pejabat di tingkat 1 bangunan yg sama. Nak ambik buku kedatangan...Kejap je...Biasanya 2 Mutiara x nakal dan x bising...

Saya turun, saya tengok Shawal Alifqi menangis di belakang kerusi budak perempuan. Kawan2 kata Habib yg ambik pemadam dia. Saya panggil Habib tapi Habib xnak datang ke meja saya...Dia duk sengih2 kat meja dia. Saya panggil lagi, Habibbbb mari sini cepat, Puan Syima nak tanya ni...Saya memang nak tanya apepasal dia ambik pemadam c Syawal Alifqi...Tapi dia x datang jgkkkk wpun bekali2 saya panggil...

Saya rase geram, tapi xla sampai tahap mengamuk okkk, saya cakap mcm ni, Kawan2...Hari ni Puan Syima tak nak kawan dengan Habib. Sebab Puan Syima panggil dia, dia xnak datang pun...


Tak semena2 Habib yg suke tersengih tu, tunduk dan menangis...Dia tak la meraung tapi he was sobbing away...There was no more smile on his face! Saya silap...Anak2 kelas last mcm ni memang perlukan perhatian lebih dari seorang guru...Nak2 sebab mereka ni dtg dr family yg bukan org bandar. Ada yg ayah petani, nelayan, xkerja pun ada... They need more attention from the teacher! Tempat mereka bermanja...

Habib kecik hati rupanya...Sedih hati sayaaaa....Saya ikut perasaan sgtttt...Kalo org ckp cenggitu kat saya, wajibulghunnah saya nangis...

Maafkan cikgu, Habib...aci???

Memang saya minta maaf pada dia...Saya gosok belakang dia...

Lepas tu, dia senyummmm....saya suke tgk wlaupun dia x comel pun hahahah...Mcm saya laaa...mase kecik2 itam berkilat, gemuk bulat mcm jemput pisangggg akakakkaka...tp dah besarrrrr...vasssss...beb vassss...vogue gile hehehehe...

Naomi Kemloceng...cantikkkk...muka saya ada persamaan dgn dia...
Kat mane?? hujung kening...hihihi

Habib senyum2, nampak mcm dah ok...tp dia jd pendiam...Mane saya tahu dia ok??

Saya tahu laaa...sebab dia x salin nota saya bagi...Mcm tu lah dia setiap hari hehehe...

Tak salah minta maaf pada budak kecik kalo kite silap kan...??

Saya nak tenangkan otak skarang...esok skolah ganti CNY baru ni...

Jumpa lagi nnt...Lebiuuu oll...

Wassalam...

2 comments:

Ateh said...

memang x salah mintak mahap...memang cian budak ni...nakal bukan sbb saja nak nakal...nak numpang kasih..akakakkaa...cma..masih sempat angkat bakul tu...akakkaka..one more time..akakakaka

simanis said...

akakakak...bakul musti diangkat ateh...sbb mo jemur kain akakakak