advertisment

Monday, February 7, 2011

Kemalangan...

Assalamualaikum, apa khabar? Saya sihat hari ni... Saya harap semua org sihat ya...

Semalam, jam 4 ptg, saya keluar nak ke pasar ikan Peramu. Tiba2 adik saya, Ai sms bgtau Aji ngan Mok Yoh eksiden on the way nak balik Kuantan. Jantung saya berdebar sungguh time tu. Cepat2 saya kol Aji. Aji ckp, diaorang selamat. Lega kejap saya dengar. Saya terus ajak Poziah zassss ke Misi Menyelamat. Tapi...kat mane ek?? Mok Yoh kata, kiteorang kat tepi ladang sawit sebelum Durian Mas...aiyoooh, mane tu?? Ikut jalan Jerangau-Jabor. Lame jgk la nak smpai, dalam sejam lebih.

Aji cakap, depan dia ade vios putih, blakang dia ada myvi merah. Kereta banyak bertali arus, tak putus2. Tambahan plak jalan buruk, lubang sana sini, jadi semua org bawak perlahan je la. Depan vios tu plak ade motor, single rider. Dia langgar kete depannye, dan jatuh tercampak ke line tengah jalan. Vios tu brake kecemasan la sbb kalo tak mg leper budak muda tu. Aji pun brake sama. Tetiba, myvi merah tu tak brake. Abes laaa...dia langgar Aji, Aji langgar vios putih tu...

tinggal H2 je hahaha...
takleh jalan, tangki air pecah...

blakang ok je kan?? tp myvi merah tu terangkat bonet...
tu nombor baekkk punye sape nak pegi la anto sports toto hihi...

Mok Yoh ni undertreatment mata ok, jadi kene pakai spek itam all the time. silau!

Aji dgn wajah yg stress sdg mindahkan harta2 karun beliau ekekeeke...

Second rescue team sampai terus dr Kuala Terengganu. Anta Storm utk Aji. Bagus kan?? Kalo rescue tu tak anta Storm tu mg saya lempang la dia 14 kali hahaha...Lepas benti makan, solat, gedebuk gedebak semua, saya sampai rumah 2,3 minit lagi nak jam 12 mlm. Jadi, tukar baju terus tidur je la kan...

Sebelum tidur, saya syukur semua selamat...dan tak larat nak update blog...

Hati2 di jalan raya, ingatlah anak2 yg menunggu kita di rumah...

Jumpa lagi nnt ya...lebiuu oll...

Wassalam...




No comments: