advertisment

Wednesday, February 9, 2011

Mak Nor...

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Sihat2 aje kan...

Ingat lagi cerita Nor smlm?? Murid saya yg comel tu lah...Hari ni mak dia dtg. Impian saya nak jumpa mak dia tercapai. Tapi saya x cakap ape2 pun. Saya terkedu, lidah saya kelu...Saya tak sangka akan berjumpa mak dia dalam waktu sesingkat ni...Wahhh, mcm dapat jumpe artis la plak saya ni hahaha...

Saya terdiam sebab saya terkejut sikit sebenarnya. Orangnye genit, berkulit mulus tp xcerah dan x gelap, sepasang mata yg cantik dan bibir sedikit berisi...mungil ke org panggil?? Tak kisahlah apa kan tp dia mg natural beauty orangnya...Tak heran la si Nor mewarisi kecantikan dia walaupun tanpa secalit mekap di muka dia...Kalau saya tanpa mekap, pastinye mcm...malaslah kutuk diri sndiri...kan pengucapan tu satu doa...hahaha rase mcm ustazah kejap...

Mak Nor datang utk hntar borang KWAPM. Ape tu?? Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin. Saya tengok alamat dia pada borang tu, oh, rumah PPRT rupanya. Kesian betul. Nor kata mak dia kerja kedai makan. Gaji RM400 sebulan.

Tapi wajah dia dan Nor tak menampakkan kemiskinan langsung. Senyuman yg dipamerkan mencairkan hati2 yg memandangnya. Suka saya tgk mak dan anak ni. Saya doakan mereka bahagia dunia akhirat...aminnn...

Mak dia balik je, ade sorang cirit dlm kelas...adoiiiiiiiiiii...lelaki. Cepat2 suh gi tandas. Suar spare xde. Tahun 1 yg cirit baru ni blm pulangkan suar yg dipinjam. Saya kol lah ayah dia sbb hanya nombor ayah je yg dia bagi. 3x kol perempuan yg angkat " Hello, sape ni...!!! Sape ni...??" salam saya tak bersambut! Baru saya nak bgtau siapa saya, dia buat2 tak dengar...Duk haloooo haloooo haloooo 10x...mcm org pekak! Pastu dia letak. Mcm tu lah aksi dia 3x saya kol...WTF!!!

Kali ke 4, saya tak bg salam dah. Dia angkat je terus saya ckp,"Saya cikgu A***!" Tibe2 dia dah x pekak okkk...Saya bgtau masalah anak dia, br ye ye nak dtg...Aloooo...saya pun ada laki, tak kemaruk laki orang wehhh! Podah lah! Menguruskan hal cirit ni, mengakibatkan 2 Mutiara tak belajar English sebab hr ni 30 minit je dgn diorg...Saya mg bengang!

Smpai rumah 5 minit nk pukul 7, tgk2 Poziah dan anak2 takde...Eh, gi mane?? Risau betul saya...Kol tak dapat pulak! Lg menambah debar di dada. Saya mg cepat risau. Tak lame lepas tu, diorg smpai lah kat rumah.Saya tnye la pegi mane...Rupanye dia mencari ini untuk saya merata kedai...

terung...kegemaran saya.

Saya mg fanatik dgn terung. Sebulan puasa, setiap hari msti ade terung utk berbuka. Kalo tak, saya akan berbuka dgn air masak je...hihihi...teruk ke?? Lebiuu Poziah...

Saya nak rehat skarang...

Jumpa lg nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

2 comments:

nur farhana zakaria said...

madam..post la gmba bdk yg comel uh..nk tgk nk tgk..hehe

Ateh said...

x pernah rasa menda ni..sbb tatau nak mkn camne..kalu msk hanya sekadar hiasan je..boleh..akakaka