advertisment

Tuesday, February 15, 2011

Tibalah masanya...

Assalamualaikum...

Apa khabar?? Saya sihat2 je...

Hari ni, lepas balik sekolah dan sambutan Maulidulrasul, saya tidur mcm org mati.  Ngantuk sgt xboleh nak cerita...!

Jam 3ptg, Poziah kejutkan ajak ke sawah padi dia. Tibe2 je?? Kut ye pun tggu le lepas Asar...xboleh sebab nak cepat katanye...

Rupa2nya...bumblebee dah masuk ke petak sawah...

ini le bumblebee nye...
mesin ketam padi. Saya baru 2x tengok selama 34 tahun idup.
Saya besarkan lagi nak??

ni ha lagi besar dan jelas nyata...hihi...
yg bertiga atas tu saya tak kenal ya. Jadi kalo ade sesape nak berkenalan dgn diaorg,
 lupakan hasrat murni tu...saya takde nombor mereka...hahaha

ni belakangnye...tempat tangkai dikeluarkan selepas padi dituai...

siap mesin, padi dicurahkan ke dlm lori...
dihantar terus ke Bernas di Selendang, Rompin utk ditimbang...

Masa ni toke2 padi kelihatan sgt gumbira...senyum lebar sungguh masing2 (tak termasuk Poziah ya sbb tanah padi dia 2 ekar je). Mana x senyum besar, kalau padi dituai adalah dari tanah berjumlah 12 ekar kannn...hihi...

Rezeki masing2...Syukurlah...

Pertama sekali kena keluarkan zakat...ingat tu...lepas tu barulah saya boleh mengepau Poziah dengan begitu gigih sekali hahaha...

Saya nak tidur dah...esok kena buat sarapan FatinAdam sekolah pagi...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...




No comments: