advertisment

Sunday, February 20, 2011

Hari ni Ahad, tapi...

Assalamualaikum...

Selamat pagi Ahad...

Mlm td saya ke Giant, beli barang dapur...sbb kat dapur tu dah nazak beno garam gula nye...hehe

Sampai rumah jam 12 (mcm jauh gile rumah saya ngan Giant kan??) sbb Jam 11 Poziah ajak anak2 dia ngeteh kat kedai roti arab...kahkahkah...ngan anak pon blh ngeteh hihihi...Saya mane time tu?? Tidur dgn aman makmur dlm kete hihi...

Bukan acara di Giant saya nak cerita, hal harini...

Ingat tak hari Selasa Maulidulrasul SAYA KERJA??? Bukan saya je...semua cikgu sekolah saya kena kerja...Siap kena punch card before 7.30am...Tak pe lahhhh, kerana  Nabi Muhammad SAW, saya ikhlasssss kerja...betul saya ikhlassss...hihi

Dan sekali lagi saya kena KERJAAAA di hari Ahad yg mulia ini...sebab murid2 Tahun 6 sedang bercamping di Taman Pertanian nu...Saya akan memulakan tugas saya (sebagai hamba abdi aci??) bermula jam 2.30ptg hingga 9.30 mlm. Agak2 best tak duk dlm hutan jauh banat nu??

Mggu ni org lain hanya kerja 5 hari seminggu, tapi saya dan kawan2 senasib berkerja 7 hari seminggu... Kalo seminggu ada 9 hari mcmana agak2nya?? Takde mcmana lahhh kene keje 9 hari jgk laaa...Nyen!

Saya bodek Poziah saya xnak gi camping hari ni...

Saya  : Kalo Ma xnak gi camping hari ni boleh?
Dia    : Nnt GB tnye nak jawab pe?
Saya  :Cakap la laki saya x izinkan saya kerja hari Ahad.
Dia    : Ehh?? Bila masa plak abang tak izin Ma gi camping??
          Tak boleh mcm tu. Kesian anak2 murid nu...

Susah jugak ada laki cenggini kan?? Saya tahu dia paham maksud tersirat saya, cuma dia buat2 tak paham. Dia dah ala2 nak menjadi cerewet kot sbb thn lepas dia terlepas offer jadi GB. Jadi thn ni dia prektis diri dia  jd GB la kot. GB kan ramai yg cerewet. Cesss saya sikiiiiitttttt tak heran!

ini bkn camping skolah saya...
karang dah smpai saya senep bebanyak okk...

Oleh yg demikian, lepas zohor nnt saya akan didriftkan oleh Poziah ke tapak perkhemahan (dia xpcya kat saya pas saya cakap mcm tu). Dia takut saya sesat ke Megamall, Parkson atau East Coast Mall...Best betul dapat laki cenggini...Lebiuuu Poziah! (grrrrr)...

Saya nak gi sarapan kentang goreng yg banyak lemak dan berminyak...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

2 comments:

eRiNsZ said...

cenggitu lar kan.. tak tau arr skarang ni kerja utuk hidup or hidup utk kjer hehheheh..
tp slalu nyer kalo yg sunat-sunat d hari coti ni sayer slalu nyer PONTENG lalalallalala

simanis said...

erin, sat gi xpasal2 dpt surat tunjuk sebab le plak...nyampah btl...hihi