advertisment

Wednesday, March 30, 2011

Rindu terubat...

Assalamualaikum...

2 Mutiara sudah 4 hari saya tinggalkan...Perasaan tu adalah sgt sukar utk digambarkan...

Hari ni, tatkala mahu melangkah keluar kereta dah datang 2 gadis genit 2 org menyerbu saya di pintu kereta. Hai Puan Syima...Lame kite x jumpe Puan Syima...Saya membalas, yela...Puan Syima pun lame tak jumpa Umaieera dan Farisha...diaorg senyum lebar dan terus ke kelas...

Bukan tak rindukan kelas lain, rindu juga...tp rindu kepada c 2 Mutiara adalah sedikit lebih. Alaa, mcm mak2 kita zaman dulu laaa...kalo balik berjalan ke bandar, smpai rumah adik yg bongsu diterkamnye, bukan kita ni.  Alasannya, dia kan adikkkkk...yelahhhh...

Saat saya jejakkan kaki ke kelas mereka, bertubi2 soalan yg ditanya...Mana Puan  Syima pergi lama x jumpa...??? Saya baru nak jawab, dah ade tukang jawab...Puan Syima meeting la, Puan Syima demam la, Puan Syima sakit perut la...yg paling best, Puan Syima sakit gigi...hehehe...pinsan...

Saya ceritakan bahawa saya tak datang 2 hari kerana nenek saya meninggal dunia...tu aje yg sempat saya ckp. Pastu ada ramai tukang smbung ayat saya. Antaranya ialah, nenek kita pun pernah mati, tokki (datuk) kite pun mati semalam, dan ayah kite pun dah mati tadi...padehal, tadi baru saya nampak dia turun dari motor yg dibonceng ayahnya...aikkk???

Oleh yg demikian, selama setengah jam hari ini, 2 Mutiara tidaklah belajar English. Saya transform menjadi ostajah le kejap td...Menerangkan maksud kematian kepada kanak2 ni...

p/s : maksud budak yg kata ayah dia mati itu ialah, dlm perjalanan ke sekolah motor ayahnya 'mati' di pertengahan jalan...adoiiii...

mood saya : gumbiraaaa...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: