advertisment

Monday, March 7, 2011

No Terima Kasih???

Assalamualaikum...

Apa khabar semua???

Petang ni sangatttt lahhhhh panasssss... merah abes muke saya... ala2 rosy cheek la hihihi...

Saya ade 1 cerita. Nak bace??? Kejap saye taip ok...

Pade suatu hari, saya didatangi oleh seekor seorang sahabat... Dia ini, bukanlah sahabat baik saya. Dia sekadar sahabat yg suam2 kuku je. Maksud saya, sahabat yg hanya mencari saya di kala dia memerlukan pertolongan...dan, pada hari tersebut memang benar dia meminta bantuan saya.

Dia  meminta saya utk menyemak kembali kerja nya kerana kali ini tugasannya adalah di luar bidang kuasanya. Ia nya adalah termasuk dlm bidang kuasa saya...hahaha...saya berkuase rupenye...Lame tak berjumpe dengannye, saye tengok dia semakin kurus dan manis walaupun beranak 5...Saya??? Jgn mulakannnn okkkk...hehe...

Saya mengambil masa lebih seminggu utk memproses apa yg dia minta...Lamenye??? Saye kan suke tangguh2 kerje, memanglah lameeeee...heheheh...Kalo ikutkan sehari pun cukup sebeno nye...hehehe...
Minggu berikutnya, hasil semakan saya serahkan kembali pade dia...

Berseri2 muke nyeeee...gembira mcm nak melompat je dia tu saye tengok...Siap cakap lagi, "Oh...bagusnyeeeee..." Pastu senyum2 mcm kerang busuk dannnn....berlalu pergi...meninggalkan saya yg terpinge-pinge...Saye tercengang!!

Mengapa tiada Terima Kasih terbit dari mulut dia???  Ade kah setelah melihat hasil kerja saya yg cemerlang itu, dia sgt terkejut lantaran itu terus bisu??? Atau lidahnye dah pendek kerana dipotong bapak tirinye yg sangat bengis???

Saye langsung tak meminta balasan ape2 hatta wang  ringgit skalipun...Cukuplah sekadar ucapan Terima Kasih...Susahkah???

Pasni, kalo skali lagi dia minta tolong, saye akan pastikan saye berfikir 14juta kali sebelum menerima ape2 darinye...ok tak??? Okkkk kannn...kene ajar sikitttt....

Bukan berkira, bukan zalim...tapi, manusia skarang harus diingatkan tentang "Org Berbudi Kite Berbahasa".

saje letak...

Saya ada perhimpunan petang jap lagi ni...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: