advertisment

Sunday, March 20, 2011

Binatang apekah itu???

Assalamualaikum...

Apa khabar semua??? Rindu nak menulis setelah seharian tidak mencorat coret di sini...

Kenapa saya tak menulis smalam?? Ada banyak sebab...

Pertama, saya rasa badan saya kurang selesa. Kedua, pandangan saya berkabus. Ketiga, saya malas. Keempat, saya kerap mengantuk. Kelima, sendi2 saya sakit. Keenam, saya rasa sgt penat setiap masa. Ketujuh, ada binatang berbulu hitam setinggi bahu saya kerap main intai2 dgn saya di dapur...

Semua ini terjadi kepada saya dalam tempoh lebih daripada 2 mggu...Tapiiii, semalam adalah kemuncaknya apabila c Poziah tanya kenapa saya semakin malassssss...Pedih menusuk kalbu wehhhh...!!! Dia bg alasan, tiap kali cuti sekolah saya pasti akan ubah kedudukan perabot dlm rumah ni. Tapi cuti kali ni saya tak ubah ape2 dan saya hanya banyak tidur. Memang saya sukeeeee tidurrrr dan dia pun tahu...Cuma kali ini tidur saya adalah sangat melampau...12 tengahari sampai 7.15 nak mgrib. Tu tdo ke pengsan??? hehe...

Dan binatang itu kerap kali muncul di dapur. Bila kala saya sesorang cuci pinggan atau jirus air atas ikan/ayam yg keras beku dr petisejuk, mesti ade dia intai...

Bila saya rasa diperhatikan, bila saya toleh je, zussss hilang xdan nak kelip mata pun...tp memang saya nampak dia itu adalah berbulu itam dan tak tinggi mana...C Poziah marah sbb saya tak bgtau dia awal2. Maksudnya, 1st time nampak kena terus bgtau dia. Ooo...mcm tu kah???

Saya x takut, saya x ngeri sbb ade yg lebih ngeri saya pernah nampak. Kalo yg tuuuuu dtg smula, confirmmmmm saya cari Harun Din!!!

Yg itam tu tak kacau saya, tak usik saya, dan tak menakutkan saya. Jadi, pd pandangan saya yg jahil ni, tak payah lah nak kecoh2. Small matter kan...Dia cuma intai2 dan nyorok. Tu je...

Rupa2nya, TAK BOLEH!!! Tak boleh saya hanya berdiam diri. Dia makan dalam. Mula2 dia intai2, pastu, lintas2, pastu dia masuk dlm badan manusia. Dia mnyebabkan saya sakit kepala, cepat marah, pitam, malas, mengantuk, sakit sendi...

Saya syukur sebab perkara ni hanya terjadi pada saya seorang. Tidak pada anak2...Kenapa saya pulakkk???  Saya anggap saya ialah seorang yg dipilih Allah utk di test.

dia ni terlalu pendek utk intai saya...

Saya masih dlm rawatan...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

3 comments:

Bro Fit said...

blogging ni sekadar hobi okay je.. tak perlu nak paksa diri.. yang penting kita selesa untuk berblogging :)

- Fitrihadi.com -

simanis said...

thanks bro...hehe

Ticer Syah said...

ko kena buatan orang ka? sapalah yg dengkis tu..smoga cepat sembuh..huhu