advertisment

Tuesday, March 1, 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ???

Assalamualaikum...

Apa khabar mlm ni?? Saya sebu perut...rase kenyang dan sendawa yg tersekat2...Tukang urut saya asek2 meetingggg manjang...aduihhh...

Malam ni takde ape saya boleh buat selain ber-online...English paper esok baru exam...tiba2 saya ternampak ini...


Saya blogger yg baru berusia hampir sebulan...saya harap BEN dapat mengkencangkan trafik saya...hihi

Sebelum tu, semalam tghari saya menangis dalam kelas 2 Mutiara...

Kawan saya, cikgu Sk Balok Makmur menelefon dan memberitahu saya, rakan sekelas saya masa d Uitm, Wan Salma telah kembali ke rahmatullah kerana kencing manis yg sekian lama ditanggung dan kidney failure...Arwah meninggalkan seorang suami dan seorang anak lelaki...

Saya tak rapat pun dgn arwah Wan..Tapi, dia pernah mengajar saya masa saya di sekolah rendah MGPS dulu...Subjek alam dan manusia...Mmg masa kiteorg di Uitm dia kerap mengeluh, assignment tak boleh nak disiapkan segera sebab matanya yg semakin kelabu...Kalo ada group work lagi laaa dia susah hati, sebab nak browse semua tu dia x blh nak buat. Kalo x buat nnt dia risau ada kawan2 tak faham keadaan dia dan kata dia ambik kesempatan pulak...Kesian sgt!

Dulu, 1st sem di Uitm, saya panggil dia ckgu Wan, tapi dia kata tak payahlah pggl cikgu, kita semua ni cikgu. Panggil je Kak Wan. Sejak hari tu, smpailah genap 4 tahun belajar, saya pggl dia Kak Wan. Saya rasa sgt sedih sbb selama setahun kebelakangan ni, dia memang kerap tak hadir ke sekolah. Tapi kenapa, tak de sorang pun sahabat bercerita tntang hal kesihatan arwah?? Kalo saya tahu arwah tak sihat pasti saya melawat. Rasa ralat bersarang di hati. Tapi, menangis airmata darah skali pun tak gune kan???

Smlm saya bertugas mingguan. Saya harus mengendalikan perhimpunan sekolah. Hati saya ini teringin melawat jenazah Kak Wan. Bertubi2 panggilan telefon dari kawan2 ajak melawat. Ada yg siap menangis2 beria2 mngajak saya pergi. Sumpah! Hati saya memang teringin. Tapi, demi tugas dan tggungjawab di sekolah, saya redho kan...Sambil menangis, saya titipkan surah yaasin khas untuk Cikgu Wan Salma...
Semoga rohnya tenang di sana...

Menitik lagi airmata saya malam ni...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

4 comments:

Lulu caldina said...

huhu sedihnya...Semoga tabah..
Takziah, al-fatihah!

simanis said...

tq Lulu...

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

singgah sini dari blog abg ben. nice blog =)

sedihnya.. =(

simanis said...

tq hanim...