advertisment

Friday, March 18, 2011

Dinner tadi : Kari Kepala Ikan bukan Tenggiri...

Assalamualaikum...

Malam ni, jam 8 tadi saya masak ni...

ini adalah kari kepala ikan barat...
muka dia mcmana saya pun x tahu...c Poziah da siap siang 
dan sepat kulitnya...yg saya tahu masak je hehe...

bawang merah 2 ulas, bawang putih 2 ulas, halia seinci, sile blend kasar.
tumis kayu manis, buah pelaga, bunga lawang dan herba campur.
pas 2 minit, masuk bhn blend. garingkan. masuk cili giling 1 sudu mkn.
garing kan semua tu, masuk kari ikan Babas. masuk air setengah mug dan bio garing...
dah garing masuk santan.bio gelegak, masuk garam, gule (sikit) dan aji, asam keping 1.
pastu selam kan ikan barat tu..dia gelegak je letak tomato 2 bijik, belah 4 tiap sebijik...
nak letak bendi pun blh...tp saya tak letak sbb saye xde bendi la dlm petisejuk...
siap!

Saya tak makan nasik pun sbb saya tak minat ikan tu...hehe...Saya makan roti wholemeal dan butter ceeeeewwahhhhh diet kununnnn...hehe...xlah, malas nak kunyah nasik. Lame! Roti cicah milo xyah kunyah, telan terus hehe...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...



No comments: