advertisment

Tuesday, March 22, 2011

Kenapa tak nak dengar cakap saya??? Sakit tau takkkk...????

Assalamualaikum...

Selamat jam 2.10 minit petang...

Semalam saya balik awal dari sekolah...Badan saya tak demam, tapi saya menggigil...Pelik tak??? Saya rasa sangat pelikkkkk...

Keluar sekolah jam 4.26 petang. Semua orang x payah risau kena ganti kelas saya sebab saya free sampai balik...Terus saya drift sampai ke sebuah makmal swasta pengambilan pendarahan...Saya mahu cek taraf hormon thyroid saya...oh, ya...memang saya pengidap hyperthyroidsm...silelah google, nak explain penat saya nak taip...

ini bukan betis kanan saya...ini LENGAN kanan saya...
ready utk dicucuk.
sblm tu saya dah bgtau bahawasenya, urat saya amat halus.
dah ramai org try ambik darah saya pertama kali selalunya GAGAL...
Jawapan : diorang tu x reti ambik mg xkuar darah...
ooo...baiklah...

jarum pertama...eh?? ade banyak jarumkah??
SABOOO....jarum di atas adelah sdg digodek2 bg mengeluarkan darah...
ade kuar??? takdeeeeeeeeee punnnnnnn...

kite try jarum halus sket ya...2nd jarum...
sakit tak??? TAKKKKK...langsung tak sakit...

jarum 2 pun sdg digodek2 bagi mengeluarkan setitik darah...
ade kuar??? tak deeeeee....

Last2...
kite tukar betis lengan kiri la pulak!!
ini pun digodek2 utk dapatkan darah...

Akhirnya...
dapatlah seciput tu...cukuplahhhh aihhh...

Selepas 3 cucukkan...
Pesanan dari doktor : awak kena rajin bersenam supaya urat timbul dan nak ambik darah pun senang...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...




No comments: