advertisment

Thursday, April 21, 2011

Supaya kutu beras lari...


Assalamualaikum...

Selamat jam 9.50 malam...

Petua malam ni ialah bagaimana nak halau kutu beras, bubuk, semut daripada menghampiri beras kat dapur kita...

Ambik 4, 5 urat cili kering, campakkan dalam tabung beras kita. Biar je kat situ sampai bila2...Nescaya haiwan2 tu semua takkan berani datang punye...

Kalo nak lagi power, sebelum taruk beras dalam tong tu, taruk cili kering tu dulu. Pastu curah beras. Sebelum tutup, tabur lagi 2, 3 urat cili kering. Sumpah diaorang tak berani datang. Takut pedih mulut kena cili hehe...

Selamat terai ok...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

3 comments:

nUr _ atiQah said...

oww..
oke...
nanti nak terai gak la ^^~

Cik Nin said...

wah. 1st tyme dgr petua ni. hehe...
tp beras tu rs pedas ke nnt klau kte masak?

simanis said...

Cik Nin...tak pedas pun sebab bukan banyak pun kta letak kan...Tapi cukup utk menjauhkan haiwan2 tu...