advertisment

Friday, April 8, 2011

Angin dalam badan...

Assalamualaikum...

Kanak2 dan bapa mereka sedang duk asyik "kah kah kah" sana "kah kah kah" sini...ntah ape2 tengok Maharajalawak...tak syok langsung...

Saya duk dalam bilik kembung perut la pulak (eh??? bukan bayi2 je ke yg kembung???) Ntah ape yg saya salah makan perut jadi sebu. Banyak angin. Sendawa pun tak, kentut pun tak...apedaaaa...

Kejap tadi saya ke dapur. Rebus halia muda sampai mendidih. Air 1 mug je. Pastu saya letak teh Lipton serbuk 1/4 sudu teh. Campur gula 1/2 sudu besar. Saya biarkan suam pastu saya minum...

Erkkkk...xbest dan pelikkkk je rase dia...tp ntah la saya rasa nak minum sampai habis...Pastu saya meniarap dan letak bantal bawah perut sambil berfb...

Selang beberapa minit,  saya sendawa bertubi2...aduhhhh legaaaaaa sungguh! Makna nya, ramuan saya td tu menjadik la untuk buang angin tersekat dalam badan...

terima kasih incek halia dan kawan2...

Harus tido sekarang utk dapatkan lebih tenaga esok...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: