advertisment

Sunday, April 17, 2011

Ahad yg banyak keje...

Assalamualaikum...

Selamat Hari Ahad...

Ingatkan Ahad boleh goyang kaki, bermalas2an sepanjang hari. Rupanya tidak...bnyak kerja menanti...

Kena vakum karpet, mop lantai, ke pasar beli stok bahan mentah, lipat kain baju yg dah dekat 1 tan tu, masak...ishhhh banyak le lagi keje...tu tak termasuk kerja yg terselit in between nye...kang Syasya makan aiskrim, habis berjejes2 ke lantai, cuci kain dan sidai lagi...stress la bila saya list kan semua ni...

Separuh daripada kerja berat tu sepatutnye setiap hari Jumaat cleaner tu bereskan semua. Jadi saya akan berhujung minggu dengan rumah yg berkilat licinnnnn semua nya...Tapi, Jumaat baru ni anak dia demam, jadi dia mintak cuti le sehari...Oleh kerana dia baik dan buat keje tip top dengan upah yg sangat murah, jadi saya pun izinkanlah dia cuti...

Bila semua kerja saya buat sendiri, barulah terasa penatttttttttt yg amat...pinggang mcm nak patah 15...Terasa diri mcm bibik la pulak...Walaupun dah mandi, tapiiii masammmmm semacam je...Peluh tak berenti menitik...Mcm pegi gym je hehehe...


walaupun banyak keje rumah,
saya takkan sangkut segala benda kat badan saya mcm dia ni...
kalau dia buat, memang la lawa sbb dia cantik!
kalo saya buat???
nnt c Poziah saspek saya meroyan la pulak...

Saya harus sambung mop lantai dapur...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: