advertisment

Sunday, April 10, 2011

Saya nak duit saya balikkkkk!!!

Assalamualaikum...

Selamat hari Ahad malam Isnin...

Sekarang ni, emosi saya tak stabil...rasa nak mengamuk je...

Tahun lepas, ade kawan lama sms saya nak pinjam duit. Nak bayar yuran pengajian dia di UKM. Dia pinjam PTPTN tapi sbb lambat sgt duit tu keluar, jadi dia nak top up la dengan duit saya berjumlah RM XXX...beserta janji bulan 12 akan bayar. Memang betul dia bayar balik.

Januari tahun ni, dia sms lagi. Nak pinjam lagi RM XXX. Saya cakap, saya di kampung sebab masa tu arwah nenek saya sakit tenat. Dia mcm tak paham yg bila kita ni balik kampung, xkan lah ikan ayam sayur kita dan anak2 nak telan nak suruh tuan rumah jugak beli kan?? Mestilah kita beli lebih sikit bahan2 tu semua sebab dahlah duduk rumah nenek tu free je. xkan nak berkira jugak kan...

Dia sms saya dengan sekerap2 nya. Saya kata saya banyak nak guna duit. Dia sedap mulut cakap, alaaaaa akak ni setakat RM XXX xkan xde...celah gigi je tu...Saya diam kan aje dan x balas sms dia...

2 hari berlalu, saya dah lupa dia nak pinjam duit. Dia sms lagi. Dengan gigihnya bgtau saya bahawasenye dia akan bayar balik hujung bulan Februari. Saya ni rasa kesiannnn la pulak. Saya buka netbuk dan transfer la jumlah yg dia nak, RM XXX.

Masuk bulan Mac, saya sms tanya khabar dia...(dengan niat nak mintak hutang okkk)...Diam xde balasan. Kat report sms tu tercatat adelah delivered ya, maknanya dia terima sms saya. 2 hari lepas, bulan ni, April, saya sms lagi...Juga diammmm...

Saya diamkan aje dan saje tak kol dia sehabis bulan Februari sebab saya nak tengok mcmana hati budi dia. Sah!!! Dia memang *&@# punye pompuan...!!!

Duit tu, walaupun x sampai RM 1k, tapi cukuplah untuk saya beli handbeg Sembonia 2 bijik...

ni bukan duit saye...saye nak duit saya balikkkkk...

Bodoh pulak rasa bila kita kesian kat orang kan???

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

6 comments:

Mr Cuddlenookumpoo said...

kite bakkooorr je!

simanis said...

hehe...dengan wavy hands ye...akakakak

Ah Win said...

bak kata laki i pada bininya bila jadi sesuatu perkara yg x menyenangkan : buat baik berpada-pada

skrg ni dah tau mana intan n mana sampah sarap...manusia mmg mcm2 pe'el,kan?

CN said...

CN pun penah bagi pinjam duit..tapi satos jek..tp sbg sorang student 100 umpama 1000..tak reti2 nak bayo..bako kang

simanis said...

stress neh...

wawadave said...

mmg mangkuk manusia cmni syima.. aku pun 2-3 kali dh.. janji kemain. tak byk, tp bleh la wat mende spatutnya kalau hutang berbyr.. Hampeh