advertisment

Monday, April 4, 2011

Pagi2 dah berdebar!!!

Assalamualaikum...

Selamat hari Isnin yg indah...

Pagi ni seperti biasa saya urusankan c Kakak nak skolah. Adam mintak cuti sbb nak main game hari ni hehe...dan cuti nya diluluskan c guru besar a.k.a ayahnya hehe...

Lepas je c Poziah keluar hantar Kakak, melalui tgkap depan pejabat c Poziah, saya ternampak ada sorang budak lelaki besar sikit daripada c Syasya, berkaki ayam, berkeliaran depan rumah kejar seekor arnab putih. Saat tu 7.30 pagi, kereta banyak sebab semua org nak ke tempat keja. Tak de sape pun dekat dia tu. Dia seorang diri.

Saya masuk dalam rumah, tukar pakaian yg menutup aurat (hehe), capai tudung dan cepat2 keluar pagar. Saya bertanya pada Ain, anak jiran depan, anak siapa yg main sorang2 kat luar ni??? Dia kata x tahulah anak siapa...x kenal...

x kisahlah anak siapa pun...Saya ikut terus budak tu yg berlari laju, smpai ke hujung jalan...mengah bebbbbb...habis bersenamrobik lemak2 saye ni...Akhirnya berjaya tangkap budak tu...lega sungguh rasa...

Bila dah berada atas dukungan saya, barulah neneknya keluar rumah. Mencari cucunya. Jiran sebelah rumah pnye anak rupanye. Ibunye demam, jadi lepas makan ubat dia lelap. c nenek ke dapur minum air dan ketika ini, c budak keluar rumah sebab pagar terbuka luassssss...Dia ialah anak ke 7 keluarga ini.

sila tutup rapat pintu pagar rumah anda semua...

Pagi2 saya dah rasa berdebar2...kalo jadi ape2, sape susah??? Sangat mengerikan bila budak yg berusia belum pun 2 tahun keluar rumah sendirian...Adoiiii...

Syukurlah semuanya selamat...Ingatlah, di mana anak anda berada ketika ini...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: