advertisment

Wednesday, April 27, 2011

Mak dapat laki baru, anak dengan laki lama dia perambat!!!


Assalamualaikum...

Hari ni saya hangen!!!

Saya masuk kelas 2 Mutiara, ada budak lelaki sedang menangis teresak-esak. Kawan2 kata dia demam. Saya ke meja dia dan pegang kepala dan tangan dia. Saya kata, "tak demam pun..."

Saya mula mengajar mcm biasa. Budak tu duk sob sob sob...Saya kesian sebab dia bukan nakal dan jauh sekali bangsa yg suke menimbulkan haru biru dalam kelas. Saya panggil dia ke depan. Saya tanya dia, pening kepala ke?? Pada saat itu, saya menggosok belakang badan dia...Dia dengan sebak yg bersarang di dada, terus banjirrrrr...Rasa nak peluk je, sedih! Tapi kang masuk paper frontpage "Guru Mencabul Murid Darjah 2". Mati!!!

Saya bgtau dia, saya akan call mak dia skarang. Dia tiba2 je hulur tangan dan cakap, "Tak nak! Tak nak!" Eh eh...??? Apepasal??? Bulan Januari dulu mak dia rajin tggu dia belajar sebab dia ni tak pernah masuk darjah 1... Mak dan ayah dia adelah bukan laki bini lagi... Ayah dia muallaf...

Dengan suara perlahan dan tersekat2, dia ckp..."MAK DAH HALAU SAYA DAN KAKAK..." Kitaorang duduk dengan ayah. Dia bgtau mak dia dah kawin lain...

Saya 400% hangen!!! Ok mcm ni ya mak bangang oi...!!!

Awak dah dapat laki baru, anak2 awak ni semua awak campak sesuka hati la ya?? Kot ye laki baru dapat bagi awak anak baru. Kalo dia mandul, awak mati nnt sape nak doakan awak??? Tu lah, sebab tu orang pompuan yg mati laki jarang kawin lagi. Bila dia kawin jadi gini lah. Lupe anak!

Saya tak tahu apa nak cakap pada dia. Kelemahan saya bila tgk kanak2 menangis...mesti saya join sekali...Saya tahu dia adelah tak demam, cuma dia stress... Saya segera call ayah dia. Suruh ambik bawak balik. Sebelum balik, saya suruh dia janji dengan saya bahawasenya esok dia akan dtg sekolah mcm biasa. Ayat power saya ialah, "Biarlah mak awak tak sayang, Puan Syima sayang awak banyak2..." Tapi betul! Saya ikhlas ni...

Saat itu, dia mula tersenyum. Balik ke meja dia pun dah tak menangis...Tapi saya memang emo. Time rehat pun sedih lagi...Saya membayangkan anak 8 tahun, ape lah yg dia tahu tentang perceraian...Ade mak tmpt bergantung harap dan bermanja, bongok pulak!

Semoga, mak dia segera insaf...dan...kita semua tak mencontohi perangai dia...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

2 comments:

Hani Suraya said...

ciannya dak 2..

xpatot benor mak nye wt gitu..

sampai msanye sedor la die..

luckylizan said...

budusnya mak dia itu.. ada pulak boleh buang anak, tak teringat ker sakit perit dia ngandung dan beranak budak tu dulu... tensen..tensen...saya pulak yang tensen baca entry ni... T___T