advertisment

Thursday, April 7, 2011

Laki awak tak best ke???

Assalamualaikum...

Hari ni saya jumpa kawan lama kat paso ikan...best borak dengan dia...rindu sangat sbb dah belasan tahun tak jumpa...Anak 3, 2 lelaki dan sorang perempuan...dah besar2 sebab dia kawin awal...Laki dia engineer dan dia hanya surirumah dan berbibik ya.  Kira dia ni orang ber-wang la...

Yg tak bestnya, cite hal family dia 5 minit je...hal kekasih lama dia lamaaaaa gile...!!! Gini cite dia...Kekasih lama dia jawatannye ialah pensyarah. Baru kematian isteri kerana kanser, tahun lepas. Anak pompuan ade 2 orang, kembar dah darjah 5...

Asyik sungguh dia bercerita. Antaranya ialah kekasih dia sangat pandai ambik hati, pos hadiah mcm2 (sebab org tu duk di Johor), bertelefon dan chatting berjam2 dan siap mms gambar terkini masing2...Kadang2 tu duk tgh sedap2 chatting tu anak dtg tanya mcm mana nak buat kerja rumah yg cikgu bagi, dia hamunkan aje...WTF okkkk...!!!

Saya dengarkan aje ceritanya sebab saya tak ada ruang nak mencelah. Saya ingat saya lah manusia paling banyak mulut, rupanya tidak. Mulut dia tak berhenti mcm mesin popcorn tu ha...Dan sebab baru berjumpa setelah lama terpisah, saya tadah je lah telinga saya ni...

Lela (bukan nama sebenar), saya rasa awak sangat bodoh! Awak punya seorang laki yg sangat hensem dan kaya, rumah banglo, kereta 4 bijik, bibik dan tukang kebun. Bukan ke tu semuanya bagai berada di syurga??? Ape lagi awak nak??? Saya tak dapat terima bila dia kata skarang ni dia selalu menyumpah seranah anak2 sebab kerap mengganggu dia bertelefon dgn c kekasih hati..."Masa aku bertelefon lahhh nak tanya mcm2..."

Saya kategorikan dia sebagai bodoh terguling!!! Tak mensyukuri nikmat Allah dibagi...

sayangilah anak2 anda...
x sayang laki x pe...anak2 yg penting.
nnt kita mati biarlah anak2 doakan...

Sedih bila teringat kat Lela...Saya doakan dia segera berubah...

Jumpa lagi nnt...Lebiuuu oll...

Wassalam...






4 comments:

Ticer Syah said...

inilah aku kata..pompuan gilerrr.. dah tau ada laki tak reti nak layan laki..dok layan laki lain lak dah.. moga2 kita dijauhi dari sikap sebegini.. tak reti bsukor langsung.. hampeh

simanis said...

nak sakap dia hebattttt...nak tolis td pon mencikkk dah...tp sbb peringatan pada semua, cheq tulis gak la...

hani@debumelukut said...

Kita akan hanya merasa kehilangan nikmat bila mikmat itu di tarik balik oleh Tuhan..jangan lupa, segalanya hanya pinjaman..Hanya Allah yg kekal.

syaiful aidil said...

mak aih..ini kalau bini saya wat macam ni kt saya madam..tak tahu lah..

seb bek saya takde bini agi..haha! :P