advertisment

Tuesday, April 26, 2011

Gulai Rebah Bangun Ayam


Assalamualaikum...

Menu tapau lunch hari ni adelah gulai rebah bangun ayam. Saya pertama kali try ni... Biasanya saya guna ikan tenggiri...Oleh kerana sifat ingin tahu saya adelah membuak buak terhadap gulai ini, saya pun test dengan ayam. Kalo sedap, saye telan, kalo x sedap saya curah ke longkang hehe...

Bahan2 utk gulai ini adelah same mcm kite buat dengan ikan... Lengkuas, halia, bawang merah 10 ulas, bawang putih 3 ulas, santan 2rm, cili giling 1 sudu besar, kunyit idup 1 inci... Garam, aji sesedap rase, gula adelah 1/5 sudu besar... Oh ye, asam keping saye campak 1 keping...

Sedap tak eh??? Setakat ni, saya rasa biase je...Boleh la diterima oleh tekak saye ni...Tapi, saya belum makan dengan nasik lagi. Sampai kat skolah karang baru saya makan dan menikmati dia sesungguh hati...hehe...

Selamat menerai manusia sekalian ya...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

No comments: