advertisment

Saturday, April 23, 2011

Rentas desa~Meeting staff~Kenduri~Pengsan...


Assalamualaikum...

Selamat petang Sabtu...

Seawal 7 pagi saya ke sekolah sebab ade larian rentas desa utk kanak2 darjah 4,5 dan 6... Saya dan Jenny adelah penjage checkpoint 3... Oleh kerana kanak2 yg berlari adelah tak ramai, jadi masa saya menjadi JAGA di simpang itu adelah skijap je...hehe...Pas tu saye di drfit oleh Jenny ke Balok utk bersarapan pagi, nasik lemak kerang yg ayam bakarnye bapokkkkkk la masinnye...hehe...

Habis mencekik di Balok, balik ke sekolah adelah utk menonton acara penyampaian hadiah. Asek2 rumah merah ngan ijau je menang. Asek2 yg dibagi medal adelah rumah merah ngan ijau. Takde mood ah mcm ni... Tapi...rupe nye, rumah biru tak main lah menang hujung2 okkkkk...diaorang menang top ten berderet, top 5 yg juga mengheret markah yg agak banyak utk rumah sukan masing2...waaaaa weeee...Syabas rumah biru!

Jam 10.30 pagi, semua cikgu adelah berkumpul di bilik meswarat...Gb ni suka meeting...Banyak info dia bagi...tentang pencerapan, tentang lawatan pegawai pendidikan mggu depan, tentang Linus, tentang KSSR...ntah, banyak le lagi...Saya tak fokus mane sbb kurang ade kaitan dengan saye, boleh??? hehe...Saya time meswarat adelah bermain game dengan silentkan volume... Tapi, jgn kata saya tak buat keje okkk... Kerja saye adelah tip top! Tak de ruang utk manusia lain persoalkan kerja2 rasmi saya...

Jam 12 abes meeting, saya dengan rase penat dan lapar tahap rimau nye, mendrift balik rumah. Di barisan hujung lorong rumah saya, di adekan kenduri doa selamat. Jiran saya dapat cucu sulung. c Poziah tukang bace doa...Manusia adelah hampir mencecah 14 juta time tu. Perut saye adelah sangat lapar. Menu dia sangat mengghairahkan perut saye ni...Gulai daging pekat, ayam merah, acar nenas manis dgn biji sawi, sambal tempoyak durian baru, sambal blacan dan ulam2an...

Di tengahri berdiri, dengan perut lapo membuat kan saya rase nak tempikkkkk je...Manusia bertali arus...Bile saye nak dapat nasikkkkkk??? Kalo saye tempik, mesti sume org tercegang dan terhenti semua pergerakan kan??? Boleh la saya mencelah ambik nasi dan lauk...hehe...Tp tu keje gile! Saya masih waras...dan saya beratur macam kat pejabat pos utk ambik nasik...

Sudah mencekik, balik rumah, solat zohor dan ZzZzZzZzZzZz...dengan sangat aman nye...Betape nikmatnye saye rase, bile penat, dapat makan sedap dan free pastu berusaha dengan gigih membiakkan semua lemak yg ade...Syukur alhamdulillah...hehe...

Ni dah nak magrib...Dah lapo smule...Jiran saya ade bagi lauk free...hehe...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...


No comments: