advertisment

Monday, May 9, 2011

Baru balik bandar!


Assalamualaikum...

Selamat hari Senin...

Saya baru balik bandar. Bandar Kuantan yg konon2 sibuk mcm kat KL tu...

Saya gi bayar bil, bil, bil bil dannnnnn billlllll... Boleh bayangkan keranapan poket saya utk hari ni dok??? Ye, saya sangat ranap! Maxis, celcom, dan paling koman ialah pos malaysia semua saya serang...Oh, hampir buasir duk dalam jem dan tggu turn kat bank!

Saya masuk bank dan cakap slow je, wahhhh ramainya orang...saya cakap sorang2 je...Tetiba makcik guard tu cakap, "dikkkk, lain kali jgn datang bank hari senin...org memang ramai sebab sabtu ahad org tak keje..."

Saya senyum dan jawab dengan penuh kesopanan dan kesusilaan bak dalam rukunegara kita, "oooo macam tu ke..."... Tapi, dalam hati, 14 bakul la saya bagi...!!!

Makcik oiiitttt, ate nye, kalo dah saya tak ke bank, mane saya nak cekau duit beli susu anak, pampers, minyak kete, yuran kafa, bayar bil internet, bayar bil tepon bagai???

Adekah saya hanya perlu duduk di bawah sepohon pokok yg rendang sambil tenyeh kayu sugi kat gigi saya dan tunggu mane2 orang kaya campak duit mereka yg berlebihan pada saya???

Atau saya hanya perlu tadah air paip utuk dituang dalam keta saya???

Saya tak tahu apa salah makcik tu pada saya. Tapi cara dia cakap tu memang tak kena timing dan memang saya rasa terbako kejap...

p/s : saya tidak dalam zon PMS...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...

1 comment:

ejulz said...

bako je.. bako je.. haHa