advertisment

Thursday, May 5, 2011

Impian masa zaman anak dara...


Assalamualaikum...

Selamat pagi Khamis... Semoga hidup kita diberkati Allah selamanya...

Pagi ni saya duk menung menung, bermalas malasan, tetiba teringat smula kat impian saya masa zaman anak dara dulu...zaman jahiliah saya time tu hehe...

Zaman tu, saya bercita2, nak cari pakwe yg hensem mcm Shahrukh Khan...sebab Kuch Kuch Hota Hai punye penangan...aduhhh muka dia xleh tahan tengok...terpanah asmara berhari2 hehe... Pastu, dia tak la tinggi mane mcm mat saleh, tinggi dia cukup cukup je...memang minat gile la kat dia tu...

Pastu, saya berangan nak cari pakwe yg kaye raye...hehe...nak yg hensem dan kaya plak tu... sebab saya merasakan diri saya ala ala si Nasha Aziz hehe...Biasa la zaman tu kan saya mengalami krisis identiti...

Pastu, saya memang tak minat pakwe orang Kelantan... Kat kolej dulu ramai betul orang Kelantan. Diaorang cakap laju dan saya kurang paham...Mati2 saya takkan cari pakwe orang Kelantan...

Lagi satu, saya tak suka org isap rokok... Kebanyakan (banyak ekk???) kekasih lama saya semua nya adelah tidak merokok...Memang saya tak suke!

Bila mak tanya bila saya nak berlaki, saya bgtau lah harapan saya pade mak...Saya nak pakwe kacak mcm Shahrukh Khan, saya xnak orang Kelantan sebab dia ckp nnt saya x paham, saya nak orang yg kaya raya dan saya xnak org isap rokok sebab asap rokok tu pening...

Mak saya jawab ini...

BIASA NYA, YANG AWAK TAK NAK MEMANG SEMUA AKAN DAPAT...

Jawapan mak ini adelah belasan tahun yg lampau...Kalo tanye blm tentu dia ingat semula... Memang semua yg saya impikan saya tak dapat...

Laki saya tak le hensem mcm si Shahrukh Khan tapi hensem la di mata saya hehe...xkan nak kutuk laki sendiri hehe...Mati!

Laki saya tak la kaya raya mcm Sultan Brunei, nnt saya lupa diri...hehe...

Laki saya memang orang Kelantan...tapi tak pernah cakap slang kelantan dengan saya, kecuali dengan sahabat2 Kelantan dia...Tapi, saya pulak mahir cakap Kelantan sebab selalu cakap dengan kawan2 sekolah dan mak mertuaku hehe...

Laki saya memang perokok tegar... Ini yg saya tak dapat terima sehingga sudah 9 tahun kawin... Walaupun, dia tak merokok dalam rumah atau dalam kereta, saya tetap tak suke!

Sebab ape???

a) Sebab saya tak nak umur dia pendek 10 tahun
b) Sebab saya tak nak ditinggalkan tanpa pesan
c) Sebab saya tak nak anak2 tanya mana ayah dia pergi
d) Sebab saya tak nak besarkan anak2 sorang diri

Sedih la pulak awakkk...

Jumpa lagi nnt ya...Lebiuuu oll...

Wassalam...


2 comments:

sW33tdARLiNG said...

zaman hindustan... saya pun tergila2 shah rukh khan tu.. hahahaha

b.E.L.L.e said...

hehe..betol la kata orang..bila kite xnk, 2 la yg kite dpt kan?jodoh memang Allah dah tentukan..redha je..aslkan hidup bahgia..hehe..